
Jakiś czas temu zakupiliśmy okulary AR i przygotowujemy fabrykę do korzystania z tej technologii. W międzyczasie pracujemy nad instalacją nowoczesnej sieci WiFi 3.0 na zakładzie produkcyjnym, która będzie środowiskiem pracy naszych okularów.
W pierwszej kolejności będziemy wykorzystywali technologię AR do usługi nazywanej „zdalną asystą”. W tej usłudze, operator okularów kontaktuje się z zewnętrznym ekspertem, „dzwoniąc” do niego z wykorzystaniem sieci bezprzewodowych. Z pozoru wygląda to tak, jak połączenie wideo za pomocą komunikatorów internetowych.

- operator okularów ma w 100% wolne ręce, bo sprzęt jest obsługiwany jest komunikatami głosowymi (co jest nie do przecenienia w przypadku kontaktów pracowników UR w trakcie pracy),
- ekspert widzi na monitorze komputera to, na co patrzy osoba w okularach i może jej dać informację zwrotną w czasie rzeczywistym (może nie tylko rozmawiać z operatorem AR, ale również zaznaczyć na okularze jakiś istotny element, oraz napisać mu komunikat tekstowy, np. konkretny adres kablowy który należy sprawdzić),
- zdalny ekspert może udostępnić na wizjerze okularów dokumentację techniczną dotyczącą omawianego problemu,
- sesję połączenia można nagrać i udostępnić jako materiały szkoleniowe.
Jesteśmy przekonani, że taki rodzaj kontaktu ułatwi w naszym zakładzie cały szereg relacji, z którymi mierzymy się na co dzień. Szczególnie przy naszym trybie pracy 24/7.

W kolejnych krokach, chcemy wykorzystać technologię AR do doskonalenia metod prowadzenia szkoleń, które mogą być realizowane samodzielnie przez pracownika dla którego przygotujemy interaktywne materiały. Skomplikowane procedury serwisu i napraw również mogą zostać opracowane jako instrukcje „krok po kroku”, które nowy pracownik będzie mógł przechodzić samodzielnie, lub pod okiem zdalnego trenera. Istnieją również usługi AT dostosowane do inwentaryzacji, realizacji zamówień, wydawania towaru z magazynu, ale to już trochę bardziej odległa przyszłość.