Przejdź do treści
Materiały izolacyjne ISOVER - Saint-Gobain
  • O ISOVER / PRASA
    • O nas
      • Aktualności
      • Poznaj ISOVER
      • ISOVER w Polsce
      • Co nas wyróżnia?
      • Komfort&Przestrzeń - obiekty referencyjne ISOVER
      • Aplikacja mobilna ISOVERPL
      • E-ISOVER: Zamów dobrą ofertę
      • CSR - nie jesteśmy obojętni!
      • Bezpłatna infolinia 800 163 121
    • Strefa Inwestora
      • Co to jest izolacja i do czego służy?
      • Wełna mineralna skalna i szklana
      • Mity na temat izolacji
      • Często zadawane pytania (FAQ)
      • Jak zaoszczędzić 3000 zł?
      • Zrób hałas, zanim odbierzesz mieszkanie
      • Bezpieczeństwo pożarowe
      • Zdrowy mikroklimat
      • ​Projekt: termomodernizacja
    • PRASA/PRESS
      • Marka ISOVER
      • LEPIEJ RAZEM - magazyn
      • Saint-Gobain Multi-Comfort (Polska)
      • Multicomfort.com (English)
    • Strefa Wykonawcy
      • Centrum Szkoleniowe ISOVER
      • Mistrzowie Izolacji - program partnerski
      • Izolacja dachu skośnego
      • Montaż ściany działowej
  • Produkty
    • Izolacje budowlane
      • Dachy skośne i stropodachy
      • Konstrukcje szkieletowe
      • Folie i akcesoria
      • Ściany działowe
      • Podłogi lekkie
      • Podłogi pływające
      • Dachy płaskie
    • Izolacje budowlane
      • Fasady wentylowane
      • Fasady - ETICS
      • Ściany warstwowe i inne fasady
      • Hale
      • Kominki
      • Budynki inwentarskie, rolnictwo
      • Garaże
    • Izolacje techniczne
      • HVAC - ogrzewnictwo, wentylacja i klimatyzacja
      • Przemysł, zbiorniki, wagony, kominy
      • Kominki
    • Baza produktów ISOVER
      • E-ISOVER: znajdź optymalne rozwiązanie
      • POBIERZ ZDJĘCIA PRODUKTÓW
  • Pobierz/Narzędzia
    • Pobierz/Narzędzia
    • Pliki do pobrania
      • Cennik izolacji budowlanych
      • Cennik skrócony izolacji budowlanych
      • Cennik izolacji technicznych
      • Logo ISOVER
      • Zdjęcia produktów
      • Księga znaku ISOVER (CI)
      • BIM - Archicad (Strefa Projektanta)
      • BIM - Revit (Strefa Projektanta)
    • Narzędzia
      • Aplikacja ISOVER PL
      • Strefa Projektanta: Vademecum, CAD, BIM
      • E-ISOVER: znajdź optymalne rozwiązanie
      • Wytyczne projektowo-montażowe
      • Tabele doboru
      • TechCalc (ENG) obliczenia - izolacje techniczne
      • Izolacje Przemysłowe / Industry Insulation [ENG]
  • Gdzie kupić?
  • Dokumentacja
    • Dokumentacja produktów
      • Karty techniczne - izolacje budowlane
      • Karty techniczne - izolacje techniczne
      • Deklaracje właściwości użytkowych (DOP)
      • Datasheets - export
      • Atesty higieniczne
      • Certyfikaty ISO OHSAS
      • Instrukcje Bezpiecznego Użytkowania
      • Świadectwa Deklaracji Środowiskowych ITB
    • Broszury i ulotki
      • ISOVER - Dom pełen ciepła
      • Cennik izolacji budowlanych
      • Cennik skrócony izolacji budowlanych
      • Cennik izolacji technicznych
      • Poradnik dobrego izolowania
      • Certyfikat BREEAM
      • Certyfikat LEED
      • ISOVER Vario Xtra
      • Izolacja garaży - Stropmax 31
  • Kariera
  • Kontakt
  1. Strona główna
  2. Digitalizacja Utrzymania Ruchu - okulary do wirtualnej rzeczywistości w służbie UR i ulepszania technologii

Digitalizacja Utrzymania Ruchu - okulary do wirtualnej rzeczywistości w służbie UR i ulepszania technologii

​Okoliczności ostatnich miesięcy zrewidowały sposoby i metody pracy w prawie każdej branży. Konieczność zachowania tzw. społecznego dystansu i ograniczenia w przemieszczaniu się (szczególnie transgranicznym) spowodowały, że firmy zaczęły szybko wdrażać różne metody i modele pracy zdalnej, wykorzystując nowe i najnowsze technologie.
Digi1
Jedną z nich jest tzw. rozszerzona rzeczywistość (z ang. Augumented Reality), a w skrócie AR. Czym jest i czym się rożni technologia AR od nieco bardziej popularnej technologii VR, czy wirtualnej rzeczywistości (z ang. Virtual Reality)? Tym, ze w technologii AR wykorzystujemy rzeczywisty obraz rejestrowany przez kamerę urządzenia i dokładamy do niego elementy cyfrowe, a nie tylko obraz i obiekty generowane wyłącznie komputerowo, jak ma to miejsce w technologii VR.


Jakiś czas temu zakupiliśmy okulary AR i przygotowujemy fabrykę do korzystania z tej technologii. W międzyczasie pracujemy nad instalacją nowoczesnej sieci WiFi 3.0 na zakładzie produkcyjnym, która będzie środowiskiem pracy naszych okularów.

W pierwszej kolejności będziemy wykorzystywali technologię AR do usługi nazywanej „zdalną asystą”. W tej usłudze, operator okularów kontaktuje się z zewnętrznym ekspertem, „dzwoniąc” do niego z wykorzystaniem sieci bezprzewodowych. Z pozoru wygląda to tak, jak połączenie wideo za pomocą komunikatorów internetowych.

 
Digi2
Ale tylko z pozoru, bo kontakt za pomocą okularów wyróżnia się kilkoma parametrami, które ułatwiają taki rodzaj kontaktu:
- operator okularów ma w 100% wolne ręce, bo sprzęt jest obsługiwany jest komunikatami głosowymi (co jest nie do przecenienia w przypadku kontaktów pracowników UR w trakcie pracy),
- ekspert widzi na monitorze komputera to, na co patrzy osoba w okularach i może jej dać informację zwrotną w czasie rzeczywistym (może nie tylko rozmawiać z operatorem AR, ale również zaznaczyć na okularze jakiś istotny element, oraz napisać mu komunikat tekstowy, np. konkretny adres kablowy który należy sprawdzić),
- zdalny ekspert może udostępnić na wizjerze okularów dokumentację techniczną dotyczącą omawianego problemu,
- sesję połączenia można nagrać i udostępnić jako materiały szkoleniowe.

Jesteśmy przekonani, że taki rodzaj kontaktu ułatwi w naszym zakładzie cały szereg relacji, z którymi mierzymy się na co dzień. Szczególnie przy naszym trybie pracy 24/7.
 
Digi3
Operator będzie mógł w ten sposób skontaktować się z technologiem, a pracownik UR z inżynierem lub zewnętrznym serwisem. W ten sam sposób, w nieodległej przyszłości będziemy mogli korzystać z przeglądów serwisowych zagranicznych producentów maszyn, czy prowadzić w sposób interaktywny projekty z centralnymi zespołami S-G. Nie tak trudno wyobrazić sobie zastosowanie tej technologii do kontaktów z klientami, partnerami i kolegami w terenie.

W kolejnych krokach, chcemy wykorzystać technologię AR do doskonalenia metod prowadzenia szkoleń, które mogą być realizowane samodzielnie przez pracownika dla którego przygotujemy interaktywne materiały. Skomplikowane procedury serwisu i napraw również mogą zostać opracowane jako instrukcje „krok po kroku”, które nowy pracownik będzie mógł przechodzić samodzielnie, lub pod okiem zdalnego trenera. Istnieją również usługi AT dostosowane do inwentaryzacji, realizacji zamówień, wydawania towaru z magazynu, ale to już trochę bardziej odległa przyszłość.


 

Poznaj aplikację ISOVER

Pobierz aplikację ISOVERPL
Pobierz aplikację ISOVERPL
Pobierz na Androida
​
Pobierz na iOS

Co nas wyróżnia?

Gliwicka fabryka ISOVER z lotu ptaka
Gliwicka fabryka ISOVER z lotu ptaka
Co nas wyróżnia?
  • © 2021
  • ISOVER Express
  • Saint-Gobain (PL)
  • Weber (PL)
  • Rigips (PL)
  • Informacje prawne
  • Polityka cookies
  • Mapa strony
Saint Gobain Logo
Back to Top
  • Dlaczego ISOVER?
  • Pobierz apkę
  • Zapytaj eksperta
  • Dla fachowca