16 / 03 / 2017
- Aktualności
- Edukacja i społeczeństwo

W naszych działaniach zwracamy uwagę, jak problem smogu potęguje brak lub niewłaściwe ocieplenie budynków. Podkreślamy fakt, że produkty izolacyjne znacząco ograniczają emisję energii cieplnej do atmosfery, co ma istotne znaczenie dla efektywnego zarządzania energią i domem.
Ogrzewanie domów i mieszkań w Polsce pochłania niemal tyle energii, co cały przemysł lub transport. Bardzo często dochodzi do olbrzymich strat. Nawet do 50% ciepła ucieka z budynku – ok. 30% ciepła ucieka przez dach, a ok. 20% przez ściany. Przyczyną tego jest niewłaściwa szczelność, występowanie mostków termicznych oraz brak lub nieodpowiednia izolacja termiczna. Kiedy ciepło ucieka z budynku, musimy zwiększyć spalanie węgla w celach grzewczych, co bezpośrednio przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza i smogu. Domy o niskim zapotrzebowaniu na energię charakteryzują się doskonałą izolacyjnością przegród, którą uzyskujemy, dzięki odpowiednio dobranej, pod względem jakości i grubości warstwie izolacji.
Celem akcji „ISOVER dla ochrony planety” jest zwrócenie uwagi użytkowników domów na energooszczędność. ISOVER uczy nie tylko, jak oszczędzić budżet domowy, ale przede wszystkim, w jaki sposób ograniczać emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W swojej kampanii pokazujemy, że większość energii w budynkach jest marnowana z powodu ich niewłaściwej izolacji.
- W wielu różnorodnych działaniach i podejmowanych inicjatywach przekonujemy, że efektywna izolacja wełną mineralną szklaną, poza zapewnieniem komfortu termicznego, wpływa również na komfort akustyczny, bezpieczeństwo przeciwogniowe, ogranicza emisję dwutlenku węgla i dwutlenku siarki do atmosfery o ponad połowę oraz pozwala ograniczyć do 30% ilość palonego węgla w piecu. Inwestując w energooszczędne technologie w budynkach można zredukować emisję aż 3,3 milionów ton CO2 do atmosfery. To tak jakby wyeliminować z ulic 100 milionów samochodów rocznie – mówi Benedykt Korduła, dyrektor marketingu ISOVER.
Marka ISOVER od wielu już lat angażuje się w liczne działania uświadamiające wagę energooszczędności oraz propagujące ekologiczne zarządzanie domem. Firma opracowała m.in. wytyczne do projektowania tzw. domu wielokomfortowego – MultiComfort, który pod wieloma względami rozszerza standardy domu energooszczędnego i pasywnego m.in. pod względem akustyki, jakości powietrza czy mikroklimatu w domu. Kilka lat temu ISOVER wspólnie z organizacją ekologiczną WWF przygotował specjalną ekspozycję – labirynt ekologiczny, w którym ponad 12 tysięcy uczniów śląskich szkół podstawowych i gimnazjalnych uczyło się jak na co dzień dbać o środowisko w domu. Labirynt był podzielony na dwa obszary – żółty – proekologiczny i czarny, będący jego przeciwieństwem. Obie strefy pełniły funkcję edukacyjną.
Kampania informacyjna „ISOVER dla ochrony planety” jest prowadzona w prasie, serwisach online oraz w mediach społecznościowych. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami prasowymi i publikacjami prezentującymi poruszane zagadnienie.
Ogrzewanie domów i mieszkań w Polsce pochłania niemal tyle energii, co cały przemysł lub transport. Bardzo często dochodzi do olbrzymich strat. Nawet do 50% ciepła ucieka z budynku – ok. 30% ciepła ucieka przez dach, a ok. 20% przez ściany. Przyczyną tego jest niewłaściwa szczelność, występowanie mostków termicznych oraz brak lub nieodpowiednia izolacja termiczna. Kiedy ciepło ucieka z budynku, musimy zwiększyć spalanie węgla w celach grzewczych, co bezpośrednio przyczynia się do zanieczyszczenia powietrza i smogu. Domy o niskim zapotrzebowaniu na energię charakteryzują się doskonałą izolacyjnością przegród, którą uzyskujemy, dzięki odpowiednio dobranej, pod względem jakości i grubości warstwie izolacji.
Celem akcji „ISOVER dla ochrony planety” jest zwrócenie uwagi użytkowników domów na energooszczędność. ISOVER uczy nie tylko, jak oszczędzić budżet domowy, ale przede wszystkim, w jaki sposób ograniczać emisję szkodliwych substancji do atmosfery. W swojej kampanii pokazujemy, że większość energii w budynkach jest marnowana z powodu ich niewłaściwej izolacji.
- W wielu różnorodnych działaniach i podejmowanych inicjatywach przekonujemy, że efektywna izolacja wełną mineralną szklaną, poza zapewnieniem komfortu termicznego, wpływa również na komfort akustyczny, bezpieczeństwo przeciwogniowe, ogranicza emisję dwutlenku węgla i dwutlenku siarki do atmosfery o ponad połowę oraz pozwala ograniczyć do 30% ilość palonego węgla w piecu. Inwestując w energooszczędne technologie w budynkach można zredukować emisję aż 3,3 milionów ton CO2 do atmosfery. To tak jakby wyeliminować z ulic 100 milionów samochodów rocznie – mówi Benedykt Korduła, dyrektor marketingu ISOVER.
Marka ISOVER od wielu już lat angażuje się w liczne działania uświadamiające wagę energooszczędności oraz propagujące ekologiczne zarządzanie domem. Firma opracowała m.in. wytyczne do projektowania tzw. domu wielokomfortowego – MultiComfort, który pod wieloma względami rozszerza standardy domu energooszczędnego i pasywnego m.in. pod względem akustyki, jakości powietrza czy mikroklimatu w domu. Kilka lat temu ISOVER wspólnie z organizacją ekologiczną WWF przygotował specjalną ekspozycję – labirynt ekologiczny, w którym ponad 12 tysięcy uczniów śląskich szkół podstawowych i gimnazjalnych uczyło się jak na co dzień dbać o środowisko w domu. Labirynt był podzielony na dwa obszary – żółty – proekologiczny i czarny, będący jego przeciwieństwem. Obie strefy pełniły funkcję edukacyjną.
Kampania informacyjna „ISOVER dla ochrony planety” jest prowadzona w prasie, serwisach online oraz w mediach społecznościowych. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami prasowymi i publikacjami prezentującymi poruszane zagadnienie.
Tagi: