Aby pomóc 150 osobom, które z dnia na dzień zmieniły miejsce pracy z biura na warunki domowe, staraliśmy się poprzez komunikację wewnętrzną wspierać ich przesyłając liczne materiały dotyczące organizacji i skupienia podczas pracy w nowych warunkach. Powstał specjalny film W. Eichelbergera dla pracowników Saint-Gobain dotyczący przeciwdziałania COVID-19 oraz podręcznik Moniki Kołodziejczyk o zarzadzaniu energią życiową w stresie. Uruchomiliśmy anonimowe telekonsultacje z psychologiem i psychiatrą w AXA oraz porady on-line i chat z lekarzem w Medicover.
Bardzo pomocne w komunikacji między pracownikami oraz w rekrutacji okazało się narzędzie Microsoft Teams, dzięki któremu za pomocą kamery łatwo możemy połączyć się z inna osobą lub całym zespołem. Aby wprowadzić trochę radosnej atmosfery przygotowaliśmy dwa konkursy „#zostanwdomu” oraz „Jak wygląda Twoje rodzinne kino domowe”.

Dzieliliśmy się pomysłami na spędzanie wolnego czasu z najbliższymi m. in. wysyłając listę bezpłatnych serwisów filmowych, zagadek do rozwiązania oraz pomysłów na spędzenie czasu z dziećmi bez wychodzenia z domu.
Na platformie BOOST! powstał cykl ogólnodostępnych szkoleń dotyczących ogólnego dbania o siebie w czasie pandemii. Szkolenia odbywały się w formie zdalnej, choć zakres ich realizacji był znacznie ograniczony.

Aby zapewnić wszystkim pracownikom dostęp do rzetelnych informacji, e-mailowo komunikowaliśmy jak wygląda bieżąca sytuacja dotycząca COVID-19 na świecie i w grupie Saint-Gobain oraz zorganizowaliśmy spotkania otwarte z Dyrektorem Generalnym. Dzisiejsza rzeczywistość wymaga od nas dużej elastyczności i przystosowania się do trwających zmian.
Adaptacja do pracy zdalnej była trudna, teraz nadchodzący powrót do biur po tak długim czasie również może okazać się problematyczny, ale mimo wszystko pamiętajmy o ciepłych słowach, które otrzymaliśmy od Działu Sprzedaży „jesteśmy razem w dobrych i złych chwilach” a wszystkie utrudnienia potraktujmy jako szansę i wyzwanie.